Glenn Portier

Area Director Benelux bij Ivanti

Glenn Portier werkt als Area Director Benelux voor Ivanti en heeft een grondige kennis van enterprise service management. Glenn heeft meer dan 10 jaar ervaring in meerdere branches, maar altijd met een focus op IT-servicemanagement. Door zijn ervaring in internationale IT-omgevingen heeft hij veel kennis van klantomgevingen en hun uitdagingen. Bij Ivanti houdt Glenn zich vooral bezig met het realiseren van de groei van het bedrijf en het onder de aandacht brengen van de producten van Ivanti bij partners en (potentiƫle) klanten.

Zijn visie op servicemanagement is dat de traditionele manier van werken, zoals handmatige ticketing en sommige automatisering, in 2020 snel zal veranderen. We moeten een ambientervaring bieden aan eindgebruikers van de nieuwe generatie. Hyperautomatisering is een van de mechanismen die deze visie ondersteunen.

De autonome servicedesk met hyperautomatisering
Hyperautomatisering houdt zich bezig met de toepassing van geavanceerde technologieƫn, waaronder kunstmatige intelligentie (AI) en machine learning (ML), om processen steeds meer te automatiseren en mensen te vergroten. Het vertegenwoordigt het gebruik van meerdere tools, gecombineerd om samen te werken. En hoewel automatisering helpt om de betrokkenheid van werknemers bij fysieke taken te vervangen, wil hyperautomatisering ook de besluitvormingsprocessen binnen een organisatie ondersteunen of zelfs voltooien.

Hyperautomatisering stelt organisaties in staat proactief, voorspelbaar en autonoom zelfherstellende en zelfbeveiligde apparaten en selfservice eindgebruikers te gebruiken. Nu remote de volgende norm wordt, kunnen organisaties een naadloze ‘werken vanaf elke locatie’-ervaring bieden. Het maakt het voor IT mogelijk om ‘naar links te schuiven’ met automatiseringsrobots die autonoom eindpunten en eindgebruikers ontdekken, beveiligen en bedienen.